Sunday 22 November 2009

SIKAP ANDA.



saya benci dgn hidup saya di sekolah,
ada kalanya saya terasa seperti tidak punya kawan. bila kemana tidak pernah ajak saya melainkan tidak ada siapa disitu selain diriku. saya tidak percaya prinsip2 seperti, BFF (bestfriend forever) , dan sespesiesnya yang lain. whatever. saya juga terasa dimana saya seolah-olah menempel saja kepada mereka, dimana mereka tidak pernah menghargai diriku dan mengendahkan saya, seperti saya tidak wujud. bila berjalan tidak pernah lambai kepada saya tetapi lambai kepada kwn yg disebelah. err. sungguh 'mengharukan'. ada juga saya terasa seperti tidak dilayan sama sekali. ada kawan saya mengatakan bahawa "..eh tak layak la aku dok ngn geng dorg kalau result teruk cmni.."
waddehel ? siapa 'geng2' kao tu ? #$#, ^&%@, ^%* ?? GITU LA, nak yang pandai aje. teserlah sifat perkauman anda ! saya tidak suka org sebegitu, memilih kawan. saya tahu la saya tidak cantik menarik lagi hensem serta menawan juga pandai dan bijak. err. mungkin ini la suratan takdir yang tertulis sejak azali lagi untuk saya. ini la padahnya suka berkawan dgn sekawan wanita2 yang...(ko sambung la sendiri)... saya juga tidak suka sikap2 rakan2 saya..(rakan ke?).. yang suka tidak ambil endah berkenaan hal2 sekeliling, lebih2 lagi di dalam kelas. mereka tdk seperti bs1, bs1 yg lain. yg biasanya mengungguli carta kelas tebersih, hari2 saya dtg ke sekolah msk dlm kelas, kelihatan terdapat pelbagai sampah bergelimpangan di atas lantai tanpa ada seorang murid yang prihatin utk membersihkannya. kelas saya semakin betambah parah apabila datangnya faktor2 yg lain, seperti sabotaj dan angin. err. mereka dtg2 saja tanpa segan-silu terus ke meja dan duduk di atas kerusi masing2. ini adalah sesuatu yang memalukan. lebih-lebih lagi majaoriti anak2 dalam kelas itu adalah wanita ! pandai sahaja lebih tetapi tidak punya kematangan. saya terasa lebih terpinggir apabila mereka tidak mempercayakan saya, saya juga tidak mahu bercerita tentang hal2 peribadi kerana rasakan mereka tidak mahu mendengarnya. mereka tidak pernah mengambil tahu berkenaan saya, tetapi org lain..yes ! malang nasib saya, kenapa masa zaman kecil2 dulu saya tidak diberi hidayah untuk berkawan dengan lelaki. saya ada banyak kawan lelaki di myspace dan saya rasa sgt teruja dan selesa, saya juga punya teman wanita, dan saya lebih teruja. saya tidak sabar untuk habiskan sekolah kerana saya tidak larat lagi menanggung derita di seri keramat. lihatlah gambar di bwh..(benci)




*hari2 saya bangun, lalu pandang ke luar tingkap, dan mengharapkan ada kawan yang sejati akan tiba.

No comments:

Post a Comment